بیوگرافی رپر های ایرانی


تقریبا همه چی

 سروش لشگری - هیچکس

* متولد: 17 اردیبهشت 1364
* دانشجوی رشته مترجمی
* غذای مورد علاقه: ماهی
* رنگ مورد علاقه: مشکی
سروش، چنانکه خود می گوید و در ترانه هایش نیز بدان تاکید می ورزد، شش سال پیش کار آهنگسازی (یا آنگونه که بین اهالی زیر زمین باب است، “کار ساختن بیت”) و خواندن ترانه به سبک رپ را آغاز کرد و سر انجام سال گذشته توانست منسجم ترین آلبوم رپ فارسی را با نام ” جنگل آسفالت” تهیه و آماده انتشار کند. آلبومی که خود، آن را “نخستین” آلبوم رپ فارسی می داند.
“جنگل آسفالت” با تلفیق سبک رپ و نوای موسیقی سنتی ایرانی و نیز استفاده از سازهای سنتی ایران زمین همچون عود، تنبک، نی، دف و قانون، به راستی برازنده عنوان “رپ فارسی” است.

 

برای این، نخستین “س” هفت سین زیر زمینیمان ، به شادباش (و بین خودمان بماند برای سنجیدن میزان وابستگی اش به نوروز ایرانی و سنت های باسستانی مان) ماهی قرمز هفت سین بردم که نپسندید: “ماهی زیادی لطیفه بابا! همه به من میگن زبری! این ماهی خیلی سوسولیه! نمیشد یه چیز دیگه واسم میاوردین؟”

 

در حالی که با دلخوری به تنگ ماهی نگاه می کند در پاسخ به این سوالم که ” اگر از ماهی خوشت نمیاید ، کدام جزء هفت سین را دوست داری؟” می گوید: “من ماهی رو دوست دارم بخورم نه که بگیرم دستم باهاش عکس بگیرم! من بیشتر از سبزه خوشم میاد. اصولا از چمن خوشم میاد که برویم بنشینیم روش و حال کنیم” و بعد از من می خواهد تا تنگ ماهی را از او بگیرم .

 

هیچکس در ادامه گفتگو با ما می گوید که سال 1385 سال پرکاری برایش بوده چرا که بعد از مدتها تلاش سرانجام در تابستان آلبوم ‘جنگل آسفالت’ را حاضر و آماده پخش کرده است.

به گفته او ابتدا قرار بوده که آلبوم را یک شرکت پخش موسیقی بخرد اما چون آهنگ های آلبوم به “سرقت” رفت و در اینترنت پخش شد، کار فروش آلبوم به نتیجه نرسید.

 

سروش در پاسخ به سوالم درباره مفهوم “جنگل آسفالت” و دلیل نام گذاری آلبومش با این عبارت می گوید: “از نظر من ‘شهر’ هم جنگل آسفالت است و آلبوم ‘جنگل آسفالت’ انعکاسی است از مشکلات اجتماعی و زندگی شهری و اعتراض به آن.”

سروش - هیچکس که در طول گفتگویمان مدام دستم می اندازد، “راه اندازی تشکل رپ فارسی” با عنوان ” صامت” را از جمله اهداف خود در سال جدید بیان می کند و این کار را ” لازمه بقا و پیشرفت رپ فارسی” می داند.

از جمله می گوید: “می دونی چیه، به نظرم با بالا آمدن ‘صامت’ اصلا اوضاع عوض خواهد شد و به قولی ‘می ترکونیم’.”
او از بیان جزییات بیشتر درباره “صامت” و زمینه فعالیت آن خودداری می کند ولی با شیطنت و خنده های خاص خودش می گوید: “امیدوارم امسال فازش رو بگیریم.” 

 

 

رضا یا

 زندگی نامه رضایا نام: امیر رضا نام خانوادگی: طاری متولد۱۶ تیر ۱۳۶۵در ساری و ساکن یوسف آباد در تهران مدرک تحصیلی : دیپلم رنگ مورد علاقه : مشکی اتوموبیل مورد علاقه : پژو ElX ماشین خودش : یادم نمی یاد ولی آرمین کامری داری camera اگه درست نوشته باشم ویژگی های اخلاقی: زود جوش - صادق - خونسرد سه سال پیش در استودیویی در تجریش کار پاپ رو شروع کرده در یکی از شهرک های شمال با آرمین آشنا شده و کار گروهی رو شروع کردن قبل از کار موسیقی در پاساژ علاء الدین مغازه ی لوازم جانبی موبایل داشته خوانندگان مورد علاقه : فرزاد فرزین- محسن نامجو و محسن چاووشی دوستان صمیمی: آرمین -شاهین - مهشاد - مهران - امیر تتلو - حسین تهی شمارش موبایلش : به دردتون نمی خوره چون فقط شماره هایی رو که اد لیست گوشی هستن جواب میده

 

ارمین 2afm

نام : آرمین / ملقب به 2afm / متولد اردیبهشت ۱۳۶۵ / تحصیلات : فعلآ دیپلم / ساکن شهرک امید (تهران پارس) / رنگ مورد علاقه : قهوه ای سوخته و سبز ارتشی / مجرد / ۴ سالی هست که سبک رپ کار می کنه / اولین آهنگ حرفه ای خودش رو "رقص جامایکایی" می دونه / لقب 2afm رو برای این انتخاب کرده که قبلآ عضو گروهی با همین عنوان بوده که اعضای آنرا : آرمین (A) ، علی (A) ، فرهاد (F) و مهراد (M) تشکیل می دادند .

 

 

زدبازی

 

بیوگرافی زد بازی

زدبازی اسم گروهیه که با آهنگهایی که چند سال پیش داد واقعا ترکوند  .این گروه خوب کشورمون الان تو لندن زندگی می کنند و درس میخونند  ابتدا دوست نداشتند که عکسی ازشون پخش بشه و مصاحبه ای هم نداشتنو ولی بلاخاره راضی شدند .

 
:: سبک آهنگها ::

سبک آهنگهاشون هیپ هاپ ولی یه کم تند تره میشه گفت خودش سبک جدیدیه !!!

 
:: اعضای گروه ::

 
اعضای این گروه 3 نفر هستند :

1 : سهراب ام جی

2 :  مهراد هیدن

3 : سامان ویلسون

جالبه بدونین سیاوش سیجل و علیرضا جی جی و نسیم عضو این گروه نیستن و کلا هدف جدایی دارند فقط تو بعضی آهنگها باهاشون می خونن .

 
:: اولین آخرین و بهترین آهنگ ::

اولین آهنگاشون مهمونی و کل کل و .... بود و بی حس و تابستون کوتاهه آخرین آهنگاشونه .

به گفته ی خیلی ها و نطر سنجی های به عمل آمده تابستون کوتاهه به عنوان بهترین ترکی که تا حالا از این گروه اومده شناخته شده.


:: کنسرت ؟ ::

 
این گروه با جسارت تمام اولین کنسرت خود رو (شاید اولین کنسرت رپ فارس ) رو 4 سال پیش در لندن داد با این که استقبال آنچنانی صورت نگرفت ولی حرکت بزرگی در رپ فارسی بود . بعد از اون چند کنسرت تو آمستردام و دوباره یکی از کافه های لندن و اخیرا دوبی داشتند که کنسرت دوبی به گفته خود سیاوش سیجل فقط حدود 2000 تا بلیط فروختند که 100 % خیلی بیشتر از این حرفها هم رفته !!!

 

:: دشمن ها ::

همونطور که میدونین یا نمیدونین زدبازی و صامت دو قطب اصلی رپ هستند که میشه گفت بکس زدبازی اینان :هیدن . ام جی . ویلی . سیجل. جی جی . نسیم . و حتی عرفان !!! و بکس صامت : هیچکس و پیشرو و قاف و ریویل و ........

با دیسی که رضا پیشرو به زدبازی داد کل کل بین این دو گروه شروع شد ولی زدبازی هنوز جوابی به پیشرو نداده طبق شنیده های من ترکی از آلبوم جدید زدبازی به نام چاقالا دیس صامته !!!

 
:: مشخصات بچه ها ::


* هیدن پسری با ادب ( تو اهنگها زیاد فحش نمیده )

 متولد : تهران

قد : 165 سانتی متر

وزن : 65 کیلو گرم

رنگ مورد علاقه : نیلی

نوشیدنی مورد علاقه : قهوه

چیز هایی که دوست داره : پول . دختر .آهنگ. زمین.درختان. فضا . ورزش ( کنگ فو و آی کیدو )


ویلسون :یه جورایی رییس گروه !

 متولد : تهران

قد : 174 سانتی متر

 وزن :79 کیلو گرم

 رنگ مورد علاقه: آبی اسمانی

 نوشیدنی مورد علاقه : مشروب

 غذای مورد علاقه : سوشی

 چیز های مورد علاقه :تهران. افتاب دریا .فیلم .دختر.دریا.پلی استیشن

 

ام جی : اول بگم مخفف مستر جوینت _سلطان دود_بسیار با مزه

 متولد : تهران

قد 180 سانتی متر

وزن 67 کیلو گرم

رنگ مورد علاقه : قرمز

نوشیدنی مورد علاقه : رد بول

 چیز های مورد علاقه : دوست . آمستردام.غذا.برف.موزیک.تلوزیون.آشپزی.صحبت کردن.سالاد . ایران .کوکایین.جکوزی.پلی استیشن

 

:: الان چیکار می کنن؟ ::

الان بچه ها شایعه پشتشون بسیــــــــــــــــار زیاده   

* شایعه شده بود که از رپ خداحافظی کردن

* شایعه شد هیدن از گروه جدا شده

* شایعه شد که حتی کشته شدن !!!!

ولی طبق آخرین خبری که من دارم متاسفانه سامان رو ماموران نیروی انتظامی بازداشت کردند و برا همین بچه ها گفتند که رپ رو کنار گذاشتند که شاید سامان رو ول کنند  و این ترفند جواب داد !!!1 الان بچه ها تو دبی هستند و یه کنسرت مشتی دادند و به زودی البومشون رو که همه ی کارهاش آمادس و یه اسپانسر قوی داره میفروشن و خوب به طبع تو نت هم پخش میشه و رپ فارس جهانی میشه !!!

 

 

بابک تیغه

 

زندگی نامه بابک تیغه کسی که یه زمانی رتبه اول ریاضی کشور بوده و بخاطر فقر مردم و مشکلات روز مره منصرف به ادامه تحصیل میشه و به رپ خوندن رو میاره (از رپر های قدیمی کشور ماست)
بابک تیغه تو اکثر آهنگ هاش نام خودکار آبی رو آورده و برین اعتقاد هست که با خودکار آبی همه کار میشه کرد این عکس بالا هم نوک یه خودکار آبیه من که بابک رو قبولش دارم ...

بابك تیغه
بابک تیغه نوجوان رپر است که دو نوع زندگی مختلف را همزمان تجربه می کند: شرارت در رپ و خجالت در زندگی روزمره ! تیغه که ۱۹ سال دارد ، به امید بیان کژی های اجتماع پیرامونش ، شاگرد اولی در المپیاد ریاضی را رها کرد تا شاگرد اول دنیای رپ باشد.
تیغه را با لباس های گشاد مخصوص رپر ها ، در هوای خنک پاییز در پارکی در شمال تهران ملاقات کردم. کم حرف ، سر به زیر و بسیار خجالتی. مدتی طول کشید تا با یکدیگر صمیمی شویم و روی درد و دل کردن پیدا کنیم.

وقتی در تحسین " پوشش رپی " بابک ، سخن گفتم ، برایم توضیح داد که چگونه ، آنچه که " دردهای اجتماع " می نام تیغه که ، کارش را دو سال و نیم پیش آغاز کرده است ، خود را صاحب کلامی به برندگی " تیغ " معرفی می کند و در پاسخ به اولین پرسش من ، در مورد دلیل " تیغه " نام گرفتنش می گوید : اوایل که وارد جمع رپ خوانها شده بودم ، جلسه ای تشکیل دادیم ، با حضور هیچکس ، تتلو و بقیه بچه ها . هر کس یک نام برایم پیشنهاد می کرد ، تتلو نام " تیغ" را بر روی من گذاشت ولی هیچکس آن را به " تیغه " تبدیل کرد و من نیز پذیرفتم .

بابک تیغه ، علاوه بر انتخاب نام کاریش ، در خواندن ترانه های نخستش نیز ، با دیگر اهالی زیر زمین ، همکاری داشته که حاصلش " گربه صفت " است : من اولین کار " بشقاب " نام ترانه ای است که در آن ، تیغه ، تتلو و تهی ، در اعتراض به درون گرایی رپ فارسی ، عده ای از خوانندگان آن ، که از ورود رپر های جدید به این حیطه جلوگیری می کنند را زیر سوال برده و رفتار آنها را نکوهش کردند . تیغه ، که خود نقشی اساسی در این ترانه را دارد ، می گوید : ریتم این کار را خودم ، قبلا ساخته ام که بعد در گروه سه نفره ی تتلو ، تهی و خودم ، اجرایش کردیم . ماجرای این ترانه از آنجا منشا می گیرد که مجله ای در داخل ایران ، با من و چند نفر دیگر مصاحبه می کند ولی وقتی موعد انتشارش می رسد ، به جای پخش گفتگو با ما ، مصاحبه با رپرتازه این اصلا دیس نیست ، بشقابه فقط!! دنیا نیا " و " شانس آخر " از دیگر ترانه های پرطرفداری است که حاصل همکاری " تیغه " با گروه " تتلو و تهی " است . تیغه این همکاری را " پر از تجربه " توصیف می کند و از جمله می گوید : برای من شانس بسیار بزرگی بود که بر حسب اتفاق وارد رپ فارسی شده و بعد با مطرح های دنیای زیر زمین همصدا شوم . اصلا همین همکاری ها باعث شایعاتی هم شد . مثلا می گفتند من به بچه ها پول می دهم تا با من بخوانند و باعث پیشرفتم شوند و از این دست مسایل ... در طول این مدت کوتاه همکاری ، نزدیک به هشت ترانه ی مشترک اجرا کردم سکوت : از بشقاب تا طلای سیاه

همکاری بابک با " ۰۲۱ " چندان دوام نمی آورد . تیغه پس از نیم سال پرکاری ، به ناگهان غیب می شود و تابستان پر کارش را با پاییز بسیار کم کارش جبران می کند . عدم حضور او باعث قوت گرفتن این
شایعه می شود که دیگر قصد خواندن ندارد . تیغه ، این غیبت طولانی خود را " اشتباهی بزرگ " توصیف می کند و پیرامون دلایلش می گوید : درس و تلاش برای دیپلم گرفتن ، یکی از همین دلایل بود ، اما مهمتر از آن ، تبدیل شدنم به " آلت دست " و توپی بود که در زمین رپ فارسی مدام سر می خورد . متاسفانه ، در رپ فارسی ، بین بچه ها قهر و آشتی زیاد هست . یک روز با هم دوستیم ، فردا با هم رقیب ، پس فردا با هم قهر . من قربانی همین " قهر و آشتی ها " شدم . وقتی با هم قهر می کردند ، مثل توپ مرا پاس می دادند . برای همین " سکوت در فصل سرد " را ترجیح دادم .
سکوت شش ماه تیغه ، در پایان سال ۱۳۸۵ ، با سالروز ملی شدن صنعت نفت ، می شکند و " طلای سیاه " در حمایت از دکتر محمد مصدق ، توسط بابک ساخته و خوانده می شود : طلای سیاه ، یه جورایی ، آغاز ترانه های تکی من هست . ترانه هایی که دیگر کسی با من هم صدا نیست و هر آنچه هست ، از خودم است . طلای سیاه ، اعتراضی است به جنگ بر سر نفت . اعتراض به وقتیست که ارزش " طلای سیاه " از جان آدم ها بیشتر می شود و البته طلای سیاه در واقع پیش در آمد آلبوم جدیدی است که مشغول کار کردن روی آن هستم
می روم راهی ، گر سلامی بر جا باد !

بابک تیغه ، سال ۱۳۸۶ را سال " تیغه " معرفی کرده و وعده ی انتشار آلبومش را تا چند روز آینده می دهد : " "بعضی وقتها تجربه های یک ساله لازمه که از آدم بسازه یه فوق ستاره !" این رو از صمیم قلبم میگم . شش ماه سکوت من باعث شد تا بنشینم و روی آلبومی کار کنم به نام " میروم راهی ، گر سلامی بر جا باد " . آلبومی کاملا متفاوت ، به تیزی تیغ و با بیانی کاملا مردمی و اجتماعی که به زودی به همراه یک موزیک ویدیو ، میاد بیرون

تیغه در پایان گفتگوی خود ، ضمن تاکید بر ادامه ی فعالیت در " زیر زمین رپ خوانی " ، می گوید : تمام هدف
قسمتی از شعر بابک تیغه :


دیگه شده هک بی زره ای شک تو ذهن که باید رول بشی مثل سگ
به جرم اینکه کردیم توف به هر چی گفته خوندن از خیابون کفره
اما
ما زیدیم از زندگیمون بیشتر خیلیاتونم داریم دین و ایمون
یا بخون یا فقط بازنده بمون شده بخاطرش بزن از یه لقمه نون
--------------------------------------------------------------------------------
چیزی که تو صداش میکنی غرب زدگی چیزی نیست چز برای ایران بردگی
همین که خوش میاره خون تو رگهام و خروش میکنه تو رفتار
تا خاموش شه تلویزیونو یه دلقک نتونه کنه مسخرمون
-------------------------------------------------------------------------------
دفعه بدی که تو خیابون دیدی یه رپی خوب نگاش کن شاید بفهمی
که اون چیزی نمیخواد جز اینکه بشه شاد دل مردمی که شادیو نمیارن به یاد
وقتی با لقت میکنید پرت اونو بیرون از خانه ی شاعران یه دقیقه فرض کنید
شاید این لعنتی بگه راست و بهر تبعیض زنده بشه تو رپ فـــــارس


باور کن اگه کاوه بود تو زمان حاضر برای قیامش خودکاری آبی لازم بود

چون تیغه هر شمشیری زود کند میشه اما خودکار آبی همیشه آمادس تا بیاد رو کاغد

بنویسه و دوباره بخوره شکســـــت بی غرض یا دزه ای غرض فقط واسه خاک ایران همینو بــــــس

 

حسین ابلیس

حسین …. معروف به حسین ابلیس 4 سال است که گروه ۰۵۱ را تشکیل داده وآلبوم زیبایی را با 41آهنگ رپ بسیار زیبا را به دنیای رپ هدیه داده است.051 ابتدا فقط یک سایت بوده که از اینور اونور رپرها برای سایت آهنگ براش میفرستادن(با توجه به اینکه سایتهیپ هاپ کم بوده )و اینا هم تو سایت >آهنگهارو آپ میکردن . تا اینکه ابلیس در 16 سالگی شروع به خوندن میکنه و با گروه 051 هم شروعسفید پیوسته و بقیه اعضای گروه ( آهنگساز و هم خوانها ) میرن سر خونه زندگی خودشون >ابلیس هم با گروه تهی و تتلو کار میکنه . ( به قول خودش میفته تو اکیپ تهی- تتلو ). اولین آهنگی هم که با اونا میخونه همین 1001 شب هست

 

شاهین فلاکت

اسم:شاهین    
متولد21/1/1369
رنگ چشم:مشکی   رنگ مو:مشکی    وضعیت بدنی:لاغر
علایق:عشق و حال+پاستیل خوردن
ورزش مورد علاقه:فوتبال {پرسپولیسی}
فعالیت:موسیقی رپ
شبکه های مورد علاقه: tapesh1 /tapesh 2/ MtvF/ Mtv5/ Viva /4funTV
خصوصیات:مهربان/گپ زدن/ تتو/پر سر و صدا و پر هیجان
فیلم مورد علاقه:فیلم زیاد نگاه میکنم واسه همین نمیشه همه رو نوشت extremedogs /sillenthill
رشته:کامپیوتر
وب سایت رسمی:http://www.felakatmusic.com
وقتی شاهین 15 سالش بوده با یه دختر به اسم گلناز دوست میشه و بینشون رابطه ی دوستانه بر قرار میشه و ..
تا اینکه یه دفعه با هم بهم میزنن بعدش دختره زنگ میزنه ولی شاهین با اینکه دوستش داشته از سر لجبازی دختره رو ضایع میکنه
تا اینکه گلناز خانوم میره امریکا و اونجا میفهمه که سرطان داره و به شاهین زنگ میزنه و قضیه رو میگه .شاهین هم بهش میخنده و بهش میگه ...{ اخه باورش نشده بوده}
ولی بعدش دختره میمیره و شاهین به اشتباهش پی میبره و فشار وحشتناکی روش ایجاد می شه تا اینکه معتاد میشه {البته هر کس دیگه ای جای شاهین بود شاید خودشو میکشت}
ولی خوشبختانه الان ترک کرده
توی اهنگ چشمام ندید راجع به همین مطالب حرف زده البته با تتلو و پیشرو
توی این اهنگ شاهین توی قسمت خودش از دختر مورد علاقش حرف میزنه که از دستش داده و امیر تتلو در قسمت خودش از زبون شاهین با دختره حرف میزنه و در قسمت سوم رضا پیشرو به شاهین میگه که اون دختری که دوستش داری مرده  و تو باید اعتیادو ترک کنی مثلا میگه:
شاهین چشای تو به من دروغ نمی گه هیچ وقت     یه ادم مرده ای واسه ما بدون نیشخند...

 

حسام استپس

متولد 1366 است کامپیوتر می خواند و رپ فارسی را یک بار در سال 82 امتحان کرده و به قول خودش جواب نگرفته است ، بعد رد اواخر 83 با " پیشرفت من " شروعی دوباره داشته که تا الان پیش آمده.


قبل از آن آهنگ های تکنو می ساخته ، یک کاست پاپ با خواننده ای به نام کارا دارد که در انتظار مجوز به سر می برد و او حالا جزو مشهور ترین های موسیقی پرشین رپ است.




حسام موسقی را با نرم افزار و کامپیوتر شروع کرده ، نرم افزار Dance Ejay ، ولی با اصلوب خواندن و صدا سازی آشناست.


7 سال است که در ایران پرشین رپ خوانده می شود و شایان و بابک اولین ها ی ایران بودند که حالا آلمان زندگی می کنند و چون سن و سالشان زیاد شده است دیگر در این زمینه فعالیت نمی کنند.


استپس اعتقاد دارد که موسیقی رپ مال سن و سال خاص از آدم هاست و مثلا همین شایان و بابکی که شروع کننده یاین موسیقی در ایران بودند و نمی خوانند ، سن و سالشان ان ها را از این نوع موزیک دور یا جدا کرده است




از او می پرسم که [ رپ چسیت؟] و او سریعا همان جواب معروف را کم و بیش تحویل می دهد [موسیقی اعتراضی سیاه پوست ها ] ،و وقتی به این که حالا میان خوانندگان این موسیقی ، سفید پوست ها هم اضافه شده اند ، اشاره می کنم ، می گوید [آره ، Eminem ، ترکونده هااااااا] .




خودش می گوید که در شاخه ی نُرمال ِ پرشین رپ می خواند و علاقه اش ، او را به شاخه ی Fun هم کشانده است. شاخه ی نرمال یعنی شاخه ای که خواننده اش هم اعتراضی ، هم اجتماعی ، هم برای پارتی و هم چرت و پرت خوان است و هم مضامین طنز(Fun ) می خواند.

 

امیر تتلو

آهنگش واقیعت و آخریش هم تا الان راز امیر که راز عشقشه و جریان گربه صفت . در حال حاضر هم دنبال کارهای کلیپ چشمام ندید با پیشرو و فلاکت و آهنگ راز امیر هست . به زودی رپ رو میزاره کنار ولی نمیگه کی . امیر 6 ماه تو دوبی زیر نظر  شاهرخ سالار  سولفژ کار کرده . آهنگساز و تنظیم کننده و استادش  محسن صادقی  هستش . تو استودیو  اوج مهر  ضبط میکنه . از رپرها کار پیشرو ، تیغه ، تهی ، زدبازی ، اردلان و فلاکت رو فقط دوست داره .
البته اردلان رپر خودشه یعنی خودش درستش کرده و به زودی هم میترکونه . معنی تتلو هم فقط به خودش ربط داره .
یه شایعاتی هست که میگن امیر تتلو شغلش فلانه . بدونین که همش شایعه اس و این عکسها در هر مکانی که گرفته شده توسط هواداران بوده . تنها شغل امیر کار ساختمانه که با دامادشون که
مهندس عمرانه شریکن

 

حسین تهی

 

یه بیوگرافی کامل ازخودت بگو حسین جان :
من حسین هستم متولد 1365 با لقب تهی شروع کردم وبا همین هم تموش میکنم
درحال حاضر ساکن تهران وشهرک غرب هستم.
ازکی به رپ علاقمند شدی؟
من ازسال 79 به رپ علاقه شدیدی پیداکردم چون ازسبک و طرزبیان جملات توی
آهنگایی که سبک رپ دارن خیلی خوشم میومد ودوست داشتم بشتربا این سبک اشناشم

ازکی شروع کردی به رپ خوندن؟
اواخر سال81بود که من شروع کردم به رپ کردن اما کارهامومن توخونه وفقط برای خودم میخوندم
واصلا قصدبیرون دادن وحتی گذاشتن آهنگا روی سایتو نداشتم مثلا ازآهنگای ریکورد شده
تو خونه تااونجایی یادمه میتونم :ادعای باحالی _ دیس فتال و…… میتونم اسم ببرم که فقط برای
خودم بود وهیچکدومشون هیچ جا پخش نشد
چه کسایی رو تورپ فارسی قبول داری؟
شایان_بکس زدبازی_رضاپیشرو_ابلیس_هیچک� � و امزیپرو حمید دیو
خارجی ها کی؟
outlow,mobb-deep,lili bow wow,puff dady,b.i.g,2pac,snoop dogg,
۵۰cent,eminem,fat joe
قصدت ازخوندن آهنگ فساد چی بود؟
داستانش طولانی ولی مختصر توضیح میدم.من اول قرار بود آهنگ << رسم بازی زندگی >> رو
باحسین ابلیس بخونم اما به دلایلی نشد و حسین اونوبا کیلر خوند بعداز اون کار من به حسین
پیشنهاد دادم اهنگ فساد رو باهم بخونیم واونم قبول کرد هدفمون هم این بود که آقاجامعه رو فساد
برداشته یه تکونی بخورین.با اینکه روش وقت کمی گذاشتیم اما خیلی خدا شد
در مورد آخرین اهنگت وآلبوم جدیدت برامون توضیح میدی؟
اخرین آهنگی که روی وب قرار گرفت “الومنم”بود که بافاجعه وکایوت خوندم و
قبل اونم”دستمال جیبی” که بادرویش ومطلق خوندم
درموردآلبومم هم فقط میگم که 8تا تراک داره واسمش هم “تی&تی” به معنای تهی&تتلو هستش
و “کلتکس ریکورد” اسپانسرشه و هیجکدوم ازآهنگاش روی وب نیست درحال حاضر
خیلی هامیگن توبی تربیت هستی ناراحت نمیشی؟
نه چون هستم(می خنده) خوب بی تربیتی واقعیته وجزیی ازرپ منم پسر پیغمبر نیستم عزیزم

بهرام

  متولد : نیمه ی دوم بهار 67 در میدان رسالت تهران البته میگن به قیافمم بیشتر میخوره

در یک خانواده نه چندان مذهبی به دنیا اومدم 

پدر یه وانت داشت و باهاش کار میکرد تا بتونه خرج زندگیشو در بیاره 
یه خونه ی کوچیک نبش کوچه ای که نصفش خاکی بود بچگیام میرفتم میدون رسالت دعواهای میدون رو میدیدم ! 
بزرگتر که شدم یکم وضعمون بهتر شد و توی یکی از محله های نارمک خونه اجاره کردم پدرم!(خونش یکم بهتر بود) (با یه میدون بزرگ هم همجوار بود) 
دبستان راهنمای اونجا بودم .ادمای جالبی اونجا نبودن کم کم منم همرنگ اونا شدم !وقتی همبازی اونا شدم ! 

یادمه دستمال کاغذی رو لوله می کردیم.دورش به مقوا می پیچیدیم.بعد لای دستمال کاغذی هم یه لوله کاغذ میذاشتیم و سرش و روشن می کردیم.وقتی می کشیدم خیلی می سوخت ولی دوستام از دودش تحسینم می کردن 
بگذریم... 
درسم خوب بود جزء بهترینهای مدرسه همه دوسم داشتن مخصوصا معلما ( به خاطر اینکه اوراق بچه ها رو میدادن تا من تصحیح کنم) در حقیقت اینجوری نبود زیر اب کاه نه ولی با سیاست بودم !!!! 
شیطتنتهای دوره ی راهنمایم جوری بود که هیچکس ازم انتظار نداشت بچه زرنگ مدرسه ؟این کارو بکنه ؟البته غیر از درس نه قیافشو داشتم که همچین کاری رو کرده باشم نه سابقه ای داشتم ! 
به ظاهر اروم بودم توی کلاس هم میز دوم میشستم ! 
اوخر دوره ی راهنمای علاقه ی هنریم به سمت رپ تغییر مسیر داد ! 
البته اون روز فکر نمی کردم یه روز خودم رپ بخونم گوش میدادم و حالشو میبردم ! 
دوران دبیرستان محله باز عوض شد!!!(سمت مجدیه خونه خریدم با بهتر شدن اوضاع پدر) 
از دوران دبیرستان همه چیز تغییر کرد ! 
اول دبیرستان با دو نفر اشنا شدم که گروهی به اسم گپ داشتن(سال 1380) 
کارشون واسم خلی جالب بود اخه تا حالا رپ فارسی نشنیده بودم ! 
خلاصه : 
گروه گپ اهنگاشونو به من دادن تا تمرین کنم بلکه یه روز بتونم باهاشون کار کنم ! 
علاقه ی عجیب و غریبی داشتم !اینقدر تمرین کردم که بعد از یک ما تونستم اهنگ بخونم ! 
در اوخر ابان 1380 یه البوم جمع کردم البته جای منتشر نشد ! 
اسم البوم(واسه الان بخون) بود . از نظر فنی خوب بود ولی از نظر شعر ضعیف بود !(محتوای شعریش شبیه گپ بود) 
واسه همینم شروع به ترجمه ی اثار غربی کردم تا بفهمم موضوع رپ چیه . این چیزی نبود که بشه بهم درس داد ! 
از همون موقع درسم به شدت افت پیدا کرد .و دیگه شیطنت هام هم جوری نبود که بشه با سیاست قایمش کرد.کم کم شد م صدر نشین لیست سیاه مدرسه ! 
و ته کلاس نشین ها !!!! 
ته کلاس دوستای بغل دستیم مسخرم میکردن دلیلش این بود که سر کلاس هم دس از سر شعر گفتن بر نمیداشتم !!!!!!!هر چند ضعیف ولی تمرین باعث شد که .. .البته از قبل اهل نوشتن بودم !! 
داستان مینوشتم ! ادبیات قوی داشتم !ولی خب شعر رپ یه چیز دیگس! 
کم کم سبک لباس پوشیدن هم تغیر کرد ! شلوارهایی که خشتکش زمین و جارو می کرد و تی شرت هایی که زانوهامو رو می پوشوند! 
گروه 5 نفره با این سبک لباس تو مدرسه تشکل دادم !انگشت نما بود .. 
دعواهای مدرسه رو خیلی دوس داشتم ! اگه روزی اتفاقی نمی افتاد با اون 4 نفر هم دیگه رو میزدیم !! 
روز به روز تو ضمینه ی موسیقی فعالتر میشدم !یه نرم افزار نسبتا حرفه از یکی از دوستم یاد گرفتم 
شعرامم بهتر میشد هر روز!! البته که گفتن این حرفا اسونه ! 
1381 با تمرین وتلاش زیاد شروع به تمرین خوندن کردم ! 
بدون اهنگ شعر مینوشتم !و تو راه مدرسه یکی از دوستام با دهن اهنگ مید منم شعرامو میخوندم ! 
تو همین زمان بود که به کلم خورد کار کنم و پولامو جمع کنم !تو یه شرکت طراحی(مال بابای یکی از دوستام بود )-( میدون انقلاب -برج مهستان) شروع به کار شدم هر کاری: ابدارچی منشی گارگری و.. بسته های مقوا رو از پایین برج میبردم و بر عکس(اسانسور خراب بود)(شانس من) 
داشتم پولامو جمع میکردم که یکی از رفقا ازم قرص خواست منم با کمال میل بهش دادم که هیچ وقت ازش پس نگرفتم !نارو خوردن از رفیق خیلی سخته ولی نا امیدی بد تره ! 
با همون یه ذره پولی که واسم مونده بود باز شروع به کار کردم ! 
طی چهار سال تک اهنگای تو خونه با میکرفن معمولی ظبط کردم بلاخره سال 85 تونستم اولین البوم رسمی به اسم بهرام رو به صورت زیر زمینی منتشر کنم ! 
بهترین اهنگای این البوم از نظر خودم وبقیه !: 
برقص با من" و "تشکر از مادرم" 
همچنین در اون زمان در مسابقه فری استایل سایت ایران میکروفون شرکت کردم و تونستم مقام اول رو کسب کنم! با آهنگ "فقر 
اکثر شعرامو چه الان چه قبل تو خیابون میگم ! 
وقتی پیاده میرم ! وقتی دارم قدم میزنم ! 
تو تاکسی تو اتوبوس ! و خیلی جاهای دیگه! 
جاده با من حرف میزنه 
بعد البوم اول هم بیکار نشستم ! 
اواسط 85 البوم دوم کار کردم ! 
عکس العمل مخاطبا باعث شد تا مستحکم تر کار کنم ! 
با یه استعداد رو به رو شدم و تصمیم گرفتم اونو با سبک خودم همرا کنم !من و ولفگان با هم همکار شدیم !!!!تا هم بتونم کمکی به اون کرده باشم هم البوم دوم رو متنوع تر کار کنم ! 
البوم دوم منتشر شد ! با نام (فرصت ) 
آلبوم فرصت با موفقیت آهنگهای "فرصت" ، "اذان" و "من با تو" مواجه شد! 
انتقادهای خوبی هم از طرف مخاطبان مطرح شد که در پیشرفت امروزی من بی تاثیر نبودند. 
برخورد مخاطبان باعث شد تا تلاشم رو چند برابر کنم ! تا جای که اواخر 85 تونستم سومین البوم خودم رو منتشر کردم اسم البوم هم درد دل بود 
آلبوم درد دل با موفقیت عجیب و غریب آهنگهای "درد دل" ، "بن بست" ،"ایران پاک" و "سلطان رپ" روبرو شد ! 
بعد از اون هم که کاراهای دیگه ای .....

 

رضا پیشرو

 

رضا پیشرو متولد بهمن ماه 1364 است.او از 5 سال پیش شروع به رپ خوانی کرده است که طی آن

 دو آلبوم بیرون داده است.او در آلبوم اول خود که وقته کثیف نام داشت در حدود 18 آهنگ پخش کرد که تعدادی از آنها در نت پخش نشد. نکته جالب این است که آهنگ وقته کثیف هیچوقت بر روی نت نیامد.

اگر بخواهیم از آلبوم اول رضا چند آهنگ زیبا نام ببریم می تواینم به نام اهنگهای پرده اخر و لبخند تلخ و وقته کثیف اشاره کرد.

رضا در طول 5 سال سابقه کاری خود بدترین اهنگ های خود را از این آلبوم نام می برد آهنگ هایی که با ابد و داریا در ابتدای کارش رکورد کرده بود...مانند:فاک زدبازی با همکاری داریا و فینچر( که رضا ابراز پشیمونی کرد از خوندن این اهنگ ). تغییر به همراهی داریا و فینچر.محبوبیت و مقابله هردو با همراهی ابد و خودخواه با همکاری داریا.

آلبوم دوم او که واقعیت نام دارد تحول عظیمی در سبک رپ در ایران بوجود آورد.این آلبوم از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است .رضا پیشرو در این آلبوم در حدود 10 الی 12 آهنگ خوانده است که هر کدام از زیبایی خاصی برخوردار است.این آلبوم با اهنگ های زیبا و تکست های قویش باعث شد رضا را در صدر برترین رپرهای ایران جای دهد.

بیشتر آهنگهای این آلبوم با همکاری امیر تتلو بهترین خواننده سبک آر اند بی در ایران است.رضا دلیل اینکار را صدای زیبای امیر و دلنشین بودن سبک آر اند بی اعلام میکند.

اکثر آهنگ های این آلبوم زیبا هستند و تعدادی از انها از پرطرفدار ترین آهنگ های پرشین رپ هستند.مانند:واقعیت ( با موضوع سیاسی به همراه ابلیس علی کینگ و تتلو ) باید برم (موضوع شخصی) برو از پیشه من ( با همکاری تتلو تهی و روزبه ) سفری بی انتها ( آهنگ معنوی با همکاری امزیپر ) زندانی و چشام ندید و... .

پیشرو و 3پاک القاب رضا بودند که وی در اواسط کارش تصمیم می گیرد لقب 3پاک را واسه همیشه از خود دور کند به همین دلیل آهنگی با نام فقط 021 می خواند که در آن به این موضوع اعلام می شود.

آهنگ مورد علاقه رضا باید برم است که در اخر این آهنگ اعلام می کند 2سال رپ نخواهد خوند اما به دلایلی نتوانست اینکارو بکند و تصمیم گرفت ادامه دهد و خیلی هارو با این تصمیم خوشحال کرد.

رضا پیشرو همیشه از سروش لشکری ملقب به هیچکس به عنوان برترین رپ کن ایران در کنار خود نام میبرد.

وی می گوید برای انتخاب بهترین خواننده فقط نیاز به گوش دادن به آهنگ های او نیست بلکه باید واقعیت زندگی اورا دانست.

نامزد وی که ملقب به آتش است تا به اینجا دو اهنگ بیرون داده است که یکی با همکاری خود رضا و پیمان قدرت بود و دیگری هم به تنهایی رکورد کرده است.

 

یاس

 

  یاسر بختیاری در 30 خرداد 1361 در تهران متولد شد او در سن 16 سالگی ابتدا با گوش دادن به موسیقی رپ کار خود را آغاز کرد و این زمانی بود که پدرش از سفرهای تجاری اش از آلمان برگشت و برای او آخرین سی دی توپاک و سایر موسیقی های هیپ هاپ را آورد .

 

 پس از مرگ ناگهانی پدرش ، یاس با پذیرش مسئولیت خانواده و مراقبت از آنها مواجه شد . با بدهی هایی که پدرش برجا گذاشته بود به سختی قادر بود که از عهده خانواده و مخارج زندگی بر آید . یاس در سن 18 سالگی مجبور شد تمام آرزو های دانشگاه خود را کنار بگذارد و دانشگاه را ترک کند و شروع به کار نمود تا از کل خانواده حمایت نماید . این مقارن با زمانی بود که او شروع به نوشتن شعر نمود و سپس شعرها رابه موسیقی تبدیل کرد .

 این اولین راهی بود که او را با ذهن و فکر پدرش نزدیک میکرد . پس از زلزله بم در ایران ، یاس از جان باختن بسیاری از مردم ایران ( تقریباً 50 هزار نفر ) در این حادثه ، به شدت ناراحت شد و او آهنگ " بم " را برای اولین بار نوشت و این آغاز حرفه خوانندگی او بود . او تشخیص داد که از طریق موسیقی رپ می تواند به مردم نزدیک شود و می تواند به سادگی و ساده تر از تمام فرم های موسیقی که فقط شامل چند دسته خواننده و شعر است تمام منظور خود را بیان کند . و فهمید که از طریق موسیقی ، قادر است به مردم الهام ببخشد و الهام بخش میلیون ها جوان ایرانی باشد ، سپس او تصمیم گرفت تا آهنگ های خود را برای دولت مطرح کند و مجوز ارائه یک آلبوم را بگیرد . او از مقامات اداری سالیان زیادی پاسخ نشنید .

او تلاش زیادی کرد و بارها و بارها سبک آهنگ های او را ( رپ ) مورد استهزاء قرار دادند تا جایی که می گفتند شبیه خواندن روزنامه است . تا زمانی که با تلاش های او ، برای 6 آهنگ از 10 آهنگ او ، مجوز توسط دولت جمهوری اسلامی صادر شد ، او گفت که من در آهنگ هایم نفرین نمی کنم و راجع به سکس و تخلفات چیزی نمیگویم ، من می خواهم با افتخار در جلوی خانواده ام آهنگ هایم را اجرا کنم ، آهنگ من معمولاً با گله و شکایات از جامعه آغاز میشود .

 اما پایان آن همیشه امید است . و اهمیت این کار ، الهام بخشیدن به نسل جدید است تا از بهترین قوه پتانسیل و نهفته ی خود بهره بگیرند . در ضمن ما به این نیاز داریم و به این ترتیب در طول مدت کوتاهی یاس توانست از خواندن در جلوی یک دسته ی کوچک از مردم برای تمام ایران بخواند . موسیقی و آهنگ های او ، هم اکنون به وسیله ی میلیونها نفر دانلود می شود و به آن گوش می دهند و در وبسایت ها و پرشین بلاگ های مختلف می توان آنها را دید . در سال 2006 ، یاس آهنگ " سی دی رو بشکن " را نوشت و این درباره یک هنرپیشه ی زن ایرانی بود که قربانی لو رفتن فیلم شخصی خود شده بود .

 رسوایی کار این قربانی تا جایی پیش رفت که او کار خود را از دست داد . در آواز های یاس ، افرادی مورد انتقاد قرار گرفتند که در پخش کردن رسوایی مردم دخیل بودند و از آنها خواست تا این کار شرم آور را متوقف کنند . این آهنگ ، باعث شد تا جوانان ایرانی تکانی بخورند و هزاران نفر نوشتند و اعتراف کردند که این کار ( پخش سی دی ) را کنار گذاشتند و سی دی مذکور را شکستند . این آهنگ به وسیله میلیونها نفر فقط در ایران گوش فرا داده شد و دانلود گردید . آهنگ های یاس از آب های بین المللی نیز فراتر رفته و هم اکنون صدای نسل جدید چه در ایران و چه در خارج شده است و البته اغلب به او " توپاک فارسی " لقب داده اند . آهنگ " هویت من " با افتخار میراث فارسی توسط او خوانده شد و یاد آور فیلم جنجال بر انگیز 300 بوده است .

 این آهنگ به نوعی سوال و جواب ملی بوده که برای نسل های جوانتر به ویژه یهودیان ایرانی که مایلند تا خود را به فرهنگ و تاریخ غنی ایران ربط دهند بوده است . موسیقی او دارای یک فرم استاندارد جدید برای رپ فارسی می باشد و الهام گرفته از بسیاری از رپرهایی است که با پیام های مثبت و پر مفهوم وارد موسیقی می شوند .

 او با سایر موسیقیدانان همکاری دارد و قصد او معرفی رپ فارسی به جهان است . ضمناً یاس پیام امید و وحدت خود را به همه ی دنیا فرستاده است و به وسیله رسانه های گروهی جهان از او مصاحبه به عمل آمد که شبکه CNN و BBC و نشنال جغرافیا از آن جمله هستند . او همچنین قراردادی را با شرکت نشر موسیقی آمریکا " مدیبیا " به امضا رساند . انتشارات اِور گرین ( همیشه سبز ) ( اورگرین ، خانه ی آخرین کاتالوگ توپاک شاکور است که به وسیله آن مجوزی برای آواز خانی یاس و توپاک برای نشان دادن پل فرهنگی میان آن ها صادر شد ) .

پس از عملکرهای موفق او در لندن و دوبی در سال 2008 ، یاس اخیراً موزیک جدیدی را نوشت و ضبط کرد و برای شنوندگان ایالات متحده اجرا خواهد کرد . سفر او تا سال 2009 در اروپا و استرلیا ، ادامه خواهد داشت 

تنبه 10

تن به ده به معنای یک نفر در مقابل ده نفر.نه تنها در رپ بلکه تو مرام و معرفت و زندگی و...زمانی شکل میگیره که چند گروه یا رپر مستقل در کنار هم جمع بشن و روی یک البوم به سبک گنگ کار کنن که [ارتش تن به ده]شکل میگیره که در اردیبهشت 86 و بعد از 6 ماه تلاش در اختیاره دوست داران رپ فارسی قرار گرفت.ا ام ها از گروه المانی و مهدی الفا و رضا موتی از گروه سگام و علی10 و بقیه از کشور و جاهای مختلف در این البوم حضور داشتند.بعد از البوم اول تصمیم بر این شد که تن به ده از حالت اتحاد خارج شده و به یه گروه تبدیل بشه. در همین راستا گروه های مستقل اتحاد رو ترک کردن و کار گروه سگام هم متوقف شد و اعضای تن به ده 4 نفر میشود ا ام ها.علی10.مهدی الفا و رضا موتی. بعد از مدتی علی10 تصمیم گرفت البومی جمع کنه به نام (رهبر رپ)که البوم به خوبی پخش و در اختیار دوستداران رپ قرار گرفت.بعد از این البوم به دلایل مختلفی تن به ده 1 سال خاموش بود.بعد از 1 سال با اهنگ (برگشتیم)تن به ده دوباره شروع به کار کرد که اهنگ های شماره نمیدی. عشق های چتی.4 زبون زنده روانه سایت ها شد.بعد از کار اخر تصمیم گرفته شد که 2 نفر به گروه اضافه شه که با قدرتی 2 برابر به کار خودشون ادامه بدن.از این رو شارلاتان و سزار به گروه اضافه شده و با اهنگ بای بای معرفی شدن. 

علی10 
 
متولد 10 شهریور 1363چون از اول به موزیک علاقه شدیدی داشت دنبال یادگیری گیتار رفت ولی بعد از یه مدت گیتار رو رها کرده و رفت سراغ درام.بعد از 3 سال در سال 81 با برادر کوچیکش(رضا موتی)گروه پارکینسون را تشکیل دادن که علی در گروه به زدن درام پرداخت. 
علی در اوایل سال 85 شروع به شعر نوشتن کرد.اولین کار رسمیش چرا نمیرقصی در البوم سگام بود.اشنایی و نزدیکیش با گروه سگام باعث شد تا با اتحاد تن به ده اشنا شه و با گروه روی البوم ارتش تن به ده کار کنه. 

ا ام ها 

ا ام ها متولد 1364 هست.امیر بعد از رفتن به المان در سال 2000-2001 با گروه که از 6 نفر تشکیل می شد شروع به کار در زمینه رپ می کنه و چند ویدیو کلیپ این گروه در اوایل کارشون درست میکنن.حدود 5 سال به بیت سازی و میکس کردن در کنار رپرهای خارجی مشغول بود تا با یکی از رپرهای ایرانی در المان اشنا شد و با هم شروع به کار میکنن و بعد از جریاناتی به اختلاف شدیدی میخورن تا جایی این اختلاف پیش میره که امیر اون رپر دیس میکنه.بعد از این جریانات امیر با گروه یه اهنگ میخونه به نام رفیق های پست فطرت...مدتی بعد با مهدی الفا صحبت میکنه و به اتحاد می پیوند. 

مهدی الفا 

مهدی الفا متولد سال 1365 در ابتدای سال 85 به همراه یکی از نزدیکترین دوستاش رضا موتی با گروه سگام وارد عرصه رپ فارسی می شن که با اهنگ ها یی مثل چرا نمی رقصی و واسه پول و معرفی و برگرد به هواداران رپ فارسی معرفی شدند 


رضا موتی 

متولد 31 خرداد سال 1365 فعالیت موزیک رو از سال 81 با برادر و پسر داییش شروع کرد و در گروه پارکینسون که سبکش راک بود رضا گیتار الکتریک میزد..و کارهای میکس و مستر رو هم انجام میداد که در سال 85 با مهدی گروه سگام رو تشکیل داد. 

پرهام سزار 

پرهام سزار متولد 1370 هستش. از سال 83 پرهام شروع به ساختن بیت کرد و در اواخر سال 83 به هیپ هاپ روی اورد .در همون سال ها با کسی اشنا شد و با هم یک گروه تشکیل دادن و البومی به نام پایان بازی رو کامل کردن.بعد از این البوم پرهام تصمیم گرفت تنها کار کنه که کارهای زیادی هم خوند که به سرعت هم پیشرفت کرد در نهایت در سال 87 به تن به ده پیوست. 

پوریا شارلاتان 

شارلاتان متولد س<

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در پنج شنبه 12 بهمن 1391برچسب:,ساعت 21:4 توسط جن| |


Power By: LoxBlog.Com